2013-04-25

Tukta kroppen


Admonishing by Cuppojoe
Admonishing, a photo by Cuppojoe on Flickr.
Tänk vad lätt det är att hamna i läget då viktminskning och bra val börjar likna självspäkning. Krydda det med en inre röst som tillrättavisar och påpekar allt som inte är perfekt, ja, då blir det fyllt av olust och plåga att gå ner i vikt.

Jag tror att det är många som kliver i den fällan. Jag gör det. Gång efter annan, trots att jag har mina ord Långsiktig, Hållbar och Rimlig att hålla i. Hur undviker man den här fällan då? Hur ska jag undvika den den här gången?

Jo... Jag ska ta fasta på det jag gör som tar mig i rätt riktning. Jag ska undvika att använda ord som bra och dålig eller rätt och fel, för det är värdeladdade ord. Jag ska fokusera på riktning istället. Vilka handlingar tar mig närmare mitt mål? Vilka tar mig längre ifrån? Om jag ser målet som en plats istället för en binär siffra, ja då får inte snedstegen och kursavvikelserna lika stor betydelse. Det kommer ta längre tid, det kanske blir mer besvärligt, men fram kommer jag så småningom.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar