2014-01-19

Målsättningar och planering

Precis som "alla andra" så inledde jag mitt må-bra-projekt på nyårsdagen, och ett av de sätt jag mår bra på är genom att träna. Men att bara börja träna sådär hipp som happ är inte det enklaste och eftersom jag vet att jag är en tabell- och siffermänniska så upprättade jag ett program att följa.

Jag genomför mitt mål för den 19:e januari.
Än så länge ligger jag på linjen, och jag hoppas kunna göra det i fortsättningen också!

Några ord om att springa på vintern... Jag tycker det är jättehärligt att jogga i snön. Visst är det betydligt tyngre än att springa på barmar och visst är det lite klumpigt att springa med byltiga kläder på, men det är en härlig naturupplevelse att jogga genom snön. Mjukt för knäna är det också, och väldigt stärkande för resten av kroppen eftersom man måste vara uppmärksam på var och hur man sätter ner fötterna. Och jag tänker som så: att det som är extra jobbigt just nu... det gör att det kommer kännas lätt och enkelt då barmarkssäsongen kommer igång.

/A-L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar