2013-03-25

Att följa reglerna


Måndagen började med en motionsrunda. Inte för att jag hade lust, men för att jag bestämt att jag skulle bege mig ut. Jag har egentligen endast en regel när det gäller min motion och träning. Och det är att aldrig backa på ett beslutat pass.

Om jag bestämmer att "i morgon bitti ska jag springa" eller "i eftermiddag efter jobbet ska jag ta en runda" så kan det hända att det känns motigt när det väl är dags att genomföra rundan. Min regel är att jag får bryta och strunta i passet, men bara om jag:
  1. Byter om till träningskläder.
  2. Beger mig ut.
  3. Promenerar raskt minst 500 m och småjoggar 500 m.
Vad som brukar inträffa då är att jag tycker att det känns gaska bra och att jag kan slutföra passet när jag ändå har bytt om och kommit ut. OK, det ska erkännas att det kanske inte blir det tuffaste passet, men det är garanterat bättre att jogga en runda på halvfart än ingen runda alls. Och de flesta rundor blir riktig bra eftersom jag kan känna mig dubbelt nöjd; jag har tränat och jag har dessutom övervunnit ett motstånd! :-)
 
/A

1 kommentar:

Storasyster sa...

Det är ju en jätte bra regel som jag genast ska anamma :)

Skicka en kommentar