2013-03-24

Nystart på bloggen

Angel Running by naturalturn
Angel Running, a photo by naturalturn on Flickr.
Mycket har hänt sedan det senaste inlägget. Bilden ovan får symbolisera både det som hänt och vad jag vill uppnå framåt. Ni som känner mig privat vet vad jag syftar på, ni andra får nöja er med att veta att mycket hänt och förstå att jag siktar på att komma igång med löpningen igen.

Nu är det dags för nystart, som sagt. Och nystart innebär såklart en inventering av utgångsläget. Därför börjar jag med några hårdfakta om min kropp och min förmåga:

  • Jag har åter gått upp i vikt. Ja, inte alla 22 kilona som jag jobbade bort, men idag väger jag ca tio kilo mer är jag vägde för ett år sedan.
  • Jag har tappat kondisen. Jag klarar i nuläget springa i lugnt tempo i ca fem minuter. Vilket är bättre än då jag tog mina första springsteg hösten 2011, men betydligt sämre än sommaren 2012 då jag klarade upp till 7 km i ett sträck.

Ja, det är väl de två hårdfakta som är relevanta i detta sammanhang. Nu till målen jag vill uppnå:
  1. Jag vill gå ner till den vikt jag hade för ett år sedan.
  2. Jag vill klara att springa hela Vårruset-banan då jag deltar i det loppet 22/5
  3. Jag vill klara att springa hela Blodomloppet-banan då jag deltar i det loppet 26/8

Punkt ett kommer ge sig av sig själv om jag kommer igång med springträningen och får styr på maten. Punkt två är ett bra mål för att komma igång ordentligt med träningen. Jag vet dessutom att jag kan uppnå det målet eftersom jag gjort det förut. Punkt tre är att bryta ny mark. Jag har aldrig sprungit så lång sträcka som en mil. Att gå milen, jag det har jag gjort många gånger, men springa...

Ja, det får vara allt för den här gången!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar