2012-03-24

Ett nytt spår


Lördagsmorgonen inleddes med en runda som egentligen var tänkt att bli sju kilometer. Nu landade den på fem kilometer. Men jag är inte ledsen för det. Jag tycker jag är rätt strong som fixar femman med hyggligt resultat. :-) Enligt mitt högst ovetenskapliga och mer eller hemsnickrade program har jag tre veckor på mig att fixa den där sjuan, och det ska inte var några problem.

Och det nya spåret, då? Jo, jag har ju sprungit 2,5 km rundan som finns i området många gånger, och milen är jag välbekant med efter att ha vandrat och gå-joggat den fler gånger än jag kan räkna. Men tro´t eller ej... 5 km rundan har jag aldrig ens promenerat i sin helhet! Men nu bestämde jag mig för att testa. Och det gick ju bra! Backarna, det är tre riktigt tuffa, branta sådana, trippade jag uppför, och en av dem fick jag lov att gå i, men skam den som ger sig! :-) Snart, snart så går det!

Medan jag sprang tänkte jag på Evy Palm som började löpträna vid 37 års ålder. Hon syns på något av de där eftermiddagsprogrammen ibland. Heter det Go'kväll? Nåväl... Hon började löpträna och inom tio år så sprang hon maraton och har en massa åldersvärldsrekord i långlöpning. Vilken bra förebild, va? :-) Googla lite på henne, så hittar ni säkert en massa fin inspiration.

Ja, det kommer ta ett tag innan jag sätter åldersvärldsrekord, men mitt stora övergripnade mål med träningen är ju inte att tävla. Det är att skaffa mig en frisk och hållbar kropp.

Kram!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar