2012-03-23

Jag deltar ju i Hundra Grymma Dagar som bland annat Robine med bloggen varstafeta.shapemeup.se har ordnat. Och då ska man ha en massa mål och före-bilder och mått hit och dit. Jo - jag har mål. Och fotografier. Och mått, både vikt- och måttbandsmått. Och ja, jag ska publicera alltsammas här. Snart. När jag känner mig lite mer redo...

Och kanske har lite mer tid. Vill ju gärna pyssla bilder och listor fina! :-) Eller är det kanske bara en ursäkt att hålla lite på publiceringen? Tja... Oavsett så får ni ge er lite till tåls!

Idag blev det i alla fall ett härligt löppass. Vädret har ju varit alldeles underbart och idag kunde jag ha min fina rosa löparjacka med bara en t-tröja i funktionsmaterial under. Det kändes så lätt och ledigt att springa. Betänk att jag i augusti pallade 20 sekunder i taget, och sen kom ju en höst och en vinter, så i princip all löpning jag genomfört i vuxen ålder har varit på snö och is och med ganska mycket kläder på. Dessutom - jag har börjat springa till jobbet någon gång i veckan och då har jag ryggan med matlåda m.m. på. Snacka om att kunna susa fram på mycket lätta steg i jämförelse! Sweet!

Löprundan började med en uppvärmningsjogg på ca 10 minuter. Då var jag framme vid en liten motluta som är lagom för att löpskola sig. På marathon.se har jag hittat små filmer där en kille (som säkert är jätteberömd i löparvärlden) vid namn Anders S. visar hur man kan träna upp spänst och klipp i steget. Eftersom jag gärna vill vara en brud med spänst och klipp i steget så är'e väl bara å träna rå'rå! Upp och ner för backen. Hoppsasteg och spark i rumpan. Ser säkert jättefånigt ut, men det bjuder jag på. Vinnare gör sådant som andra anser är jobbigt eller kanske fånigt, har jag hört sägas.

Sen utmanade jag mig med intervaller. Två minuter i taget sprang jag så fort jag kunde (vilket inte är så väldigt fort...) och sen återhämtning i en minut. Hållet slig till rätt duktigt, men jag har inte hört talas om någon som dött av håll, så jag fortsatte (dock liiiite lugnare). Sex gånger ruschade jag och sen var jag lagom hemma. Återstod bara en stunds nedjoggning innan dusch och fredagsmys.

Ja, i morgon ska jag både springa ett varv med en jag är gift med och sen ta en härlig promenad med en vän. Och jag är så himlarns sugen på att börja med mitt yogaprogram igen.

Kram!

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar