2012-03-21

Hundra grymma dagar

Onsdagen den 21:a inleds en utmaning jag svarat på via fejjan. Då inleds Hundra grymma dagar. Egentligen är det en tävling med en massa fina priser. Bland annat kan man vinna PT-timmar och kosttilskott och sådant. Men sådant är inte jag särskilt intresserad av. Nä... istället tänker jag använda dessa hundra dagar till att ha min aldeles egna fokusperiod. Jag ska nämligen tävla!

Mitt mål med dessa hundra dagar är alltså att tävla. Jag ska springa ett tio-kilometerslopp som heter Semesterloppet. Det går av stapeln den 30:e juni i Mariefred.

Och så fort man satt upp ett mål, som helst ska vara SMART, så uppstår en kravbild. För att uppnå målet så krävs det en massa jobb och resurser. Och egentligen tycker jag att det är den biten som är den intressanta. Kommer jag att kunna lägga ner tiden och energin att träna så min arma fyrtioåriga (nåja, snart) kropp fixar att springa 10 k i ett sträck? Ja, helt omöjligt borde det ju inte vara.

Detta får räcka för denna gång. Inom kort postar jag lite mått och bilder, vilket ingår i 100GD-tävlingen, men som egentligen kommer vara en sekundär effekt, om det alls komer märkas.

Kram, kram!